آی آر نی نی

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

افسردگي شايع‌ترين اختلال روانپزشکي در كشور


افسردگي شايع‌ترين اختلال روانپزشکي در كشور

دبير کنگره انجمن روانپزشکان ايران:
درصد بالايي از طلاق‌ها در کشور به دليل مشکلات جنسي و ناآگاهي زوج‌هاست

دبير کنگره انجمن علمي روانپزشکان ايران گفت: درصد بالايي از طلاق‌هايي که در کشور صورت مي گيرد به دليل مشکلات جنسي و ناآگاهي زوج ها در زندگي زناشوئي است.

دکتر پرويز مظاهري گفت: با اينکه به راحتي مي‌توان بيماري‌هاي جنسي را درمان کرد، اما در بيشتر موارد ناآگاهي باعث جدايي و طلاق ميان زوجين مي شود.

وي همچنين در اين راستا به ناتواني هاي جنسي و اختلالات کنشي جنسي اشاره کرد و بحث اختلالات جنسي را از موضوعات مورد طرح در کنگره عنوان کرد و گفت: در 3 يا 4 سال اخير به اين موضوعات بها داده شده است اما پيش از اين يک تابو بود، افراد از بازگو کردن مسايل خود خجل بودند و روزنامه‌ها در اين خصوص مطلب نمي نوشتند.

دکتر مظاهري با اشاره به رشد روز افزون اعتياد در ميان نوجوانان و تغيير سمت اعتياد از موادي چون ترياک به سمت داروهاي شيميايي، درمان‌هاي اعتياد را نيز از ديگر مقوله هاي مورد بحث در کنگره دانست.

دبير انجمن علمي روانپزشکي کشور با بيان اينکه آسيب هاي اجتماعي در کشورهاي در حال توسعه همچون ايران کم نيست، نقش روانپزشک در آسيب‌هاي اجتماعي را از ديگر موضوعات مورد بحث در کنگره امسال انجمن علمي روانپزشکان کشور عنوان کرد.

دبير كنگره نهم روانپزشكي با بيان اينکه افسردگي شايع ترين اختلال روانپزشکي در ايران است؛ گفت: شاخه اختلال خلقي انجمن به طور فعال در کنگره شرکت دارد.

در ادامه دکتر محمد اربابي دبير علمي کنگره نيز با بيان اينکه اختلالات شخصيت يکي از شايع ترين اختلالات روانپزشکي در جوامع است که معمولا به آن توجه نمي شود و درمان بسيار دشواري دارد، اين مقوله را يکي از عناوين جلسات عمومي عنوان کرد.

وي مرور اختلالات نظام‌مند پيرامون اختلالات روانپزشکي در ايران را عنوان يکي ديگر از جلسات اختصاصي سخنراني عنوان کرد و گفت: در اين جلسه مطالعاتي که در 30 سال اخير پيرامون اختلالات مختلف روانپزشکي گردآوري شده به طور نظام مندي بررسي شده‌اند و به مرور آنها ارايه خواهد شد.

وي عنوان جلسه چهارم را روانپزشکي در ايران از تجربه تا دانش بومي عنوان کرد و آن را اقدامي به سمت معرفي روانپزشکي ايراني دانست.

دکتر اربابي اختلالات روانپزشکي و انگ اجتماعي و مرگ از سر ترحم را ديگر عناوين جلسات سالن عمومي عنوان کرد.

وي همچنين در خصوص مباحث مطرح در سمپوزيوم ها به علامت شناسي ، شيوع و درمان اختلالات افسردگي و دو قطبي و ديگر اختلالات خلقي ، اختلالات روانپزشکي در بيماري هاي جسمي (روانپزشکي رابط – مشاور) ، سوء مصرف مواد و نقد درمان هاي موجود در کشور و اختلالات جنسي اشاره کرد.

دبير علمي نهمين کنگره پياپي انجمن علمي روانپزشکي ايران، موضوعات مهارت‌هاي ارتباطي، روانپزشکي کودک و نوجوان، طب روان تني، اختلالات خواب، ژنتيک در روانپزشکي به شخصيت و سالمندان را از ديگر موضوعات مطرح در کنگره عنوان کرد.

وي در مورد موضوعات کارگاه‌هاي کنگره به روان درماني بين فردي در افسردگي، مداخله در بحران، درمان زناشويي، نظارت در روانپزشکي، درمان شناختي رفتاري در افسردگي، الکترو آنسفالوگرافي در روانپزشکي، چگونه با کودکان بيش فعال رفتار کنيم و در نهايت مقاله نويسي در روانپزشکي اشاره کرد.
ايسنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر