آی آر نی نی

۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

ميزان طلاق عاطفي در ازدواج‌هاي فاميلي بيشتر است

محمود ساعتچي روانشناس :

در ازدواج‌هاي فاميلي امكان طلاق عاطفي بين افراد زياد است ضمن اينكه والدين اجازه دخالت در زندگي فرزند را به خود مي‌دهند.


در ازدواج‌هاي فاميلي، زن و مرد با خصوصيات و ويژگي‌هاي مثبت و منفي يكديگر آشنايي كامل دارند و اين آشنايي سبب مي‌شود، مشكلات كمتري در زندگي داشته باشند.

معايب اين ازدواج‌ها
مشكل اصلي چنين ازدواج‌هايي كه زندگي آنها را بر هم مي‌زند، مسائل ژنتيكي است؛ اين مشكل چنان آزار دهنده است كه والدين زوجين هم تحت تأثير قرار مي‌گيرند.

ازدواج فاميلي مشكلات زيادي دارد
اختلاف در چنين زندگي‌هايي حتي به اطرافيان هم كشيده مي‌شود و اقوام را از يكديگر دور مي‌كند.


در حد امكان بايد از چنين ازدواجي دوري كنيم اما اگر دختر و پسر به دليل پايبندي به آداب و رسوم يا ميزان علاقه‌مندي بالا، قصد ازدواج داشتند بايد مراحل كامل آزمايش قبل از ازدواج را طي كنند.


جواناني كه به دليل علاقه شديد به يكديگر بدون توجه به مسائل ژنتيكي با هم ازدواج مي‌كنند و حاصل زندگي آنها فرزندي ناتوان مي‌شود بايد رنج زيادي را در زندگي تحمل كنند.


در بين قوم‌ها و قبيله‌ها چنين ازدواج‌هايي بيشتر مرسوم است اما بايد اين نگرش را تغيير داد تا با مشكلات بعد از آن مواجه نشويم.


دليل عمده افراد براي ميل به ازدواج فاميلي
در ازدواج‌هاي فاميلي توقعات افراد از زندگي كمتر است و همين عامل ميل افراد به چنين ازدواجي را بالا برده است.


نگراني والدين در ازدواج‌هاي فاميلي كمتر است به دليل اينكه از يكديگر آشنايي كامل دارند اما در ازدواج‌ با فرد غريبه، نگراني خانواده‌ها بيشتر است؛ به دليل اينكه از فرد اطلاعات لازم و كافي ندارند و همين عامل استرس زيادي را براي والدين ايجاد مي‌كند.


در ازدواج‌هاي فاميلي امكان طلاق عاطفي بين افراد زياد است؛ همچنين والدين درگيري‌هاي زيادي با يكديگر پيدا مي‌كنند و اجازه دخالت در زندگي فرزند را به خود مي‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر